Poslední teplý den (tipy na jídlo i zábavu)

Snídaně v Herbivore, procházka na Vyšehrad, oběd v the Craft, minigolf s kamarády a večeře v Grossetu. O tom všem byla ve zkratce naše nádherná slunečná neděle. A já jsem byla strašně šťastná! Jednak díky počasí (kdo by to byl řek, že v půlce října na nás stále čekají tak teplé dny), ale hlavně díky těm, se kterými jsem den strávila. Samozřejmě byl se mnou po celou dobu Hakan (bez něj by to ani nešlo :)) a také moji nejlepší přátelé.

Den jsme s Hakanem začali snídaní v Herbivore. Pokud mě sledujete déle, víte, že toto místo naprosto miluji (můžete se o něm dočíst zde). Vždy si objednáváme jejich starou dobrou acai bowl, cappuccino s nemlékem a vychutnáváme si klidného rána klidně i hodinu. Z Herbivore jsme to měli jen kousíček na Vyšehrad, a tak se po skvělé snídani vydáváme na cestu. Ráno je ještě trochu chladněji, ale během chvilky se teplota vyšplhala na 23 stupňů. Krásnější podzim si snad ani nemůžeme přát. Teplé počasí v kombinaci se sluníčkem a nádherně barevnými listy je prostě bomba. Na Vyšehradě nás uchvátil park a výhled na slunečnou Prahu. Úplně jsem zapomněla, jak moc hezké to tam je. Na Vyšehrad totiž chodíme jen málo. Vlastně, když teď nad tím přemýšlím, s Hakanem jsme tady byli spolu jen jednou. A přitom je to místo jako dělané na piknik nebo romantickou procházku (= malý tip, kam vzít svoji drahou polovičku na rande, pokud jste spolu na Vyšehradě ještě nebyli:))!

Scházíme dolů a nastupujeme na metro. Jedeme na I. P. Pavlova a pěšky pokračujeme na Náměstí Míru na burger do the Craft. Poslední dobou investují hodně do marketingu (nebo aspoň do instagramových reklam, vyskakují mi téměř ob den), a tak jsme chtěli zjistit, jak to s nimi vlastně je. No a žádná sláva to nebyla. Hakanův burger docela šel – dal si Machete burger, ale můj nám nechutnal. Objednala jsem si Oh my GOAT! burger, ve kterém byl (nečekaně) kozí sýr, karamelizovaná cibule a brusinková marmeláda. Všeho tam dali strašně moc, zvlášť karamelizované cibule a brusinkové marmelády, takže jídlo bylo nepříjemně sladké. Celkově ty chutě nebyly ani trochu vybalancované – cítíte hovězí, na to kozu (ten sýr byl dost cítit) a to celé je zaplácnuté obrovskou náloží cukru v podobě cibule a marmelády. Prostě děs. Spodní houska byla cibulí promočená. Samotné maso také nebylo dobré, měli ho dost gumové (budete muset hodně žvýkat!) a pečivo bylo průměrné. Podtrženo sečteno, horší burger jsme měli jen v Delmartu (dočtete se o tom zde) a v George Prime Burger (dočtete se o tom zde). Takže rozhodně nedoporučujeme.

Po obědě máme sraz s kamarády pod Žižkovskou věží a jdeme hrát minigolf. Sice je to ve skvělé lokalitě, ale jinak se mi tam minigolf moc nelíbil. Trochu si jednotlivé jamky upravili podle svého a já mám raději klasiku. Ale k tomu, abychom si s kamarády užili dost srandy, to bylo víc, než dostačující 🙂 Sešli jsme se takhle všichni na dlouhou dobu naposledy, protože Zdenička nám ve středu odjíždí na rok do Ameriky (teď, když si tento článek čtete, už odjela). A tak jsme si nafotili spoustu fotek, ať máme památku. Hakanovi vděčíme za ty nejhezčí fotky, které zachytil, když jsme se všichni upřímně smáli. No jo, momentky jsou vždycky nejlepší 🙂 Nastává dlouhé loučení (zvlášť se Zdenčou) a my s Hakanem se od kamarádů odpojujeme.

A protože nám už (zase :)) vyhládlo, jdeme na večeři do Grosseta. Je to jedna z našich nejoblíbenějších restaurací z několika důvodů. Vždy víme, co čekat (nikdy se nestalo, že by nám zkazili objednávku nebo nám nechutnalo jídlo), vždy si sedneme, vždy máme relativně rychle jídlo a vždy si v jejich menu vybereme. Občas se totiž s Hakanem neshodneme, na co máme zrovna chuť. On chce pizzu, ale já bych raději něco lehčího (třeba salát nebo maso se zeleninou). A tak je volba jasná. Jdeme do Grosseta, kde si každý dá to svoje a oba jsme spokojení.
Ovšem jelikož momentálně mají úžasná dýňová jídla, objednali jsme si oba to stejné – pomalu pečená hovězí žebra s dýňovým pyré. A bylo to skvělé! Šli jsme sem za tímto jídlem už podruhé. Maso je tak nádherně křehké! Není ani třeba ho krájet.

Po výborné večeři se procházíme domů, pouštíme si film a jdeme spát 🙂