Egypt – Plavba po Nilu – 5. den

Pátý den byl pro nás velmi klidný a odpočinkový. Někteří účastníci zájezdu se rozhodli jet do nubijské vesnice, my jsme ale zůstali v Aswanu a dobře jsme udělali. Jednak jsme se konečně vyspali a odpočinuli si, jednak účastníci zájezdu říkali, že jsme opravdu o nic nepřišli. Navíc věřte mi, když každý den vstáváte velmi brzo ráno, chodíte na prohlídky chrámů téměř ve čtyřiceti stupních a berete antibiotika, volné ráno opravdu více než uvítáte. Takže jsme se vyspali krásně do růžova, nasnídali se a šli se projít na místní trh, kde jsme byli i předchozí večer. Ráno však vše vypadalo jinak, až jsme ani nevěřili, že jsme na tom stejném tržišti. Bylo totiž klidné, téměř liduprázdné, a tak si nás prodejci docela překvapeně prohlíželi. Nečekali lidi tak brzo ráno (asi v 9 hodin), a už vůbec ne turisty. Nakoupeno jsme měli z předchozího dne, a tak jsme si sedli v jedné z kaváren na kafe a na čaj. Užívali jsme si atmosféru, prohodili s místními pár slov a šli zpět na loď. Sbalili jsme si kufry, já jsem se chvíli učila (tenkrát mě čekala zkouška z filozofie, a tak jsem poctivě četla Aristotelése), a pak už během chvíle přišli ostatní účastníci zájezdu.

Ráno na tržnici.

Tímto jsme definitivně opustili loď a nasedli s kufry do našeho autobusu, který se s námi vydal směr Hurghada. Čekala nás dlouhá, osmihodinová cesta. Autobus se kodrcal po prašné silnici plné děr, kterou místní nazývali dálnicí.

Cesta ale byla velmi vtipná – George nám dal totiž hned na začátku 2 možnosti: 1) buď si cestu o 2 hodiny prodloužíme a pojedeme úsekem, pro který máme povolení, nebo 2) si cestu o 2 hodiny zkrátíme, ale budeme se muset při každé vojenské prohlídce schovat pod sedadlo, zatáhnou záclony u okének a předstírat, že je autobus prázdný. Pokud by kontrola zjistila, že v autobuse jsou turisti, museli bychom se vrátit zpět do Aswanu a jet po cestě, pro kterou máme povolení (čímž by se nám cesta natáhla tak o 5 hodin).

Výhled z okna moc pestrý nebyl, po celou dobu téměř stejný výhled.

Takže jsme se, společně s ostatními účastníky zájezdu, rozhodli to risknout a vybrali jsme si druhou možnost. Bylo velmi komické sledovat ty starší dámy nebo pána s tak obrovským břichem, že se stěží hýbal, zalézat pod sedadlo. Při první kontrole jsem se bála – přeci jen, kontrola byla ozbrojená a byl to velmi nepříjemný pocit, ale u dalších kontrol jsem už jen dusila smích. Škoda, že to někdo nenatáčel, byla to opravdu sranda.

Takže touhle zábavou jsme si krátili naši osmihodinovou cestu a byl to zážitek k popukání, hned bych do toho šla znovu.

Západ slunce z autobusu.

Do Hurghady jsme přijeli v noci a tradičně okamžitě ulehli do postele.

Je mi líto, že vám o tomto dni nemůžu napsat víc ani přidat více fotek, ale byl to prostě den přejezdu, takže se toho moc nedělo… ale nebojte, 6. den nás čeká Káhira a to bude opět dostatečně akční! 🙂

Tak se zatím mějte!

Majda & panda

Přečtěte si také o dalších dnech v Egyptě: