San Francisco – 2. den

Na náš druhý den v San Franciscu byl předpovězen (překvapivě) déšť. Poprvé jsme ale měli štěstí a nejen, že nepršelo, ale dokonce krásně svítilo sluníčko a bylo teplo.

Původně jsme měli  plánu moc nechodit a zbytek San Francisca si prohlédnout až poslední den, kdy mělo být hezky. Díky příznivému počasí jsme ale vše stihli už druhý den, který začínáme zeleným čajem z Blue Bottle. Čaj jsme poprvé ochutnali v LA a moc nás potěšilo, že je Blue Bottle i v San Franciscu. Bohužel, nebyl zdaleka tak dobrý, jak si pamatujeme. Tentokrát bych jeho chuť přirovnala k chuti spáleného popcornu. Škoda, ale co se dá dělat.

Na snídani jsme chtěli zajít do The Grove, o kterém vám panda již vyprávěl v článku o prvním dni v SF. Plány nám ale zhatil stánek Bowl’D Acai, který stál přímo před Blue Bottle. Panda, jako správný milovník acai bowl, přeci nemohl odolat. A opět udělal chybu. Tentokrát už v acai bowl nebylo nic špatně – žádné kameny, ani nic podobného (viz 4. den v LA), ale opět to bylo totálně ledový a vlastně spíše zmrzlina. Už jsme ale pochopili, že to tak asi v Americe dělají, a tak už si tam žádnou acai bowl nikdy nedáme. Opět část letěla do koše. Jinak, porce tam měli obrovské – malá miska byla větší, než běžná porce u nás a velkou misku bych nazvala spíš kyblíkem.
No, tak aspoň jsme si snídani užili hezky na sluníčku.

Auto s acai bowls zde stojí každý den do tří hodin.
A takhle hezky venku tam můžete snídat 🙂 Škoda, že nám nechutnalo.

Naším prvním cílem byla Lombard Street, která bývala považována za nejzakroucenější ulici světa. Cestou jsme trochu prošli i Chinatown a Little Italy.
Všechna místa stojí za návštěvu. Z Lombard street je krásný výhled na město, v Chinatown jsme měli pocit, že jsme opravdu v Číně (já jsem v Číně sice nebyla, ale Hakan ano, a prý je to fakt podobné) a v Little Italy si můžete v některé z místních kaváren dát třeba sicilské cannoli.

Výhled z Lombard Street.
Lombard Street.

Hlavním cílem dne je ale rybářský přístav Fisherman’s Wharf. Procházka zde byla nádherná, zvlášť když nám tak krásně svítilo sluníčko. Na oběd jsme zašli do jedné z restaurací na Pier 39 Pier Market Seafood Restaurant, kde panda poprvé ochutnal humra a crab cakes. Humr nám chutnal, ale ne tolik, abychom si ho objednali i příště 🙂 Zato na crab cakes jsme si pochutnali a hned další den si je objednáváme znovu. Celkově restauraci hodnotíme jako dobrou – brambory a zelenina u humra byly opravdu výborné, až jsme to nečekali. Můžete si tady buď sednout nebo vzít nějaký dobrý sendvič do ruky.
Procházka po Pier 39 je moc fajn, máte odsud výhled na Alcatraz i Golden Gate Bridge a je tady spoustu obchodů se suvenýry. Jedna slečna nám doporučovala tady zajít do Boudin na chleba s polévkou. Aspoň tedy myslím, že je v tom polévka, protože jsme jídlo neochutnali. Jí to tam ale spoustu lidí a vypadá to jako náš vydlabaný chleba s gulášem, akorát v tom mají něco svého. A chleba hádám bude asi sám o sobě výbornej, protože tam mají vlastní pekárnu a byly na to docela fronty 🙂

Výhled na Alcatraz.

Pier 39.

Pier Market Seafood Restaurant.

Crab cakes.

Cestou zpátky jsme se svezli slavnou tramvají. Doporučuji jí jet z Fisherman’s Wharf zpátky do města, ne naopak. Ve městě (staví tuším v Market Street) je na ní obrovská fronta, můžete čekat i hodinu. Zatímco na zpáteční cestu nikdo nečekal a šli jsme přímo na řadu. Projížďka byla fajn, chytli jsme dobrá místa a seděli zvenku.

Už ani nevím, co jsme dělali večer, den uběhl jako voda. Nejspíš jsme si šli na chvíli odpočinout do hotelu a nechat tam věci a poté jsme se vydali na večeři do pizzerie Del Popolo. Pizzu mají opravdu výbornou, prostředí příjemné, a tak je restaurace velmi oblíbená. Doporučuji si udělat rezervaci, ať jako my nemusíte hodinu čekat.

Del Popolo.

A to je pro tento den vše.