San Francisco – 1. den

Hned po příjezdu jsme samozřejmě jeli do hotelu se ubytovat. Cesta z letiště trvala něco kolem hodiny, takže o dost déle, než v Las Vegas, ale hodina je pořád ok 🙂 Náš hotel byl naštěstí v centru, přímo před bránou do China town, což nám později usnadnilo starosti s dopravou. Chvíli odpočíváme v hotelu, ani moc nemáme hlad, jsme pořád plní z burgeru v Las Vegas. Nakonec nás ale hlad přeci jen přemůže, a tak hledáme místo, kde si můžeme dát něco lehčího. První večeři jíme v The Grove. Nachází se jen kousíček od našeho hotelu a okouzlilo nás uvolněným a příjemným prostředím. Já si dávám tuňákový salát a Hakan nějaký sendvič, vše nám chutná a porce jsou akorát. Já beru podruhé do rukou jídelní lístek a dívám se, co dobrého dělají k snídani. Když na jejich menu objevím avokádový toast se zastřeným vejcem, jsem nadšená a samozřejmě sem chci jít i na snídani. V The Grove nakonec snídáme až poslední den v San Franciscu, o tom ale až později 🙂 Po večeři jdeme spát a nabrat sílu na další den, kdy toho chceme vidět co nejvíce. Má totiž krásně svítit sluníčko, zatímco na pozítří je předpovězený déšť.

Tuňákový salát.
Toast. Fotky jsou nekvalitní, byla tam téměř tma 🙂

Ráno brzo vstáváme a začínáme den snídaní v Mazarine Coffee. Prostředí je příjemné, podobné jako v pražském Coffee roomu, jen o něco větší. I přesto je však plno, a tak musíme sedět venku, kde mají připravené další stolky. Je sice chladněji, ale od rána svítí sluníčko, tak nám sezení venku tolik nevadí. Dáváme si avokádový toast s ředkvičkou a namazaný sýrem. Nevím proč, ale měla jsem v Americe pořád chuť na avokádo, i když v Praze si vždy dávám sladké snídaně.

Menu v Mazarine Coffee.

Po příjemné snídani jdeme na Union Square, kde čekáme na autobus Hop-on hop-off. Lístky jdou myslím koupit na místě, my jsme je ale koupili online už den předem. Vybíráte si lístek podle toho, jak dlouho budete autobus potřebovat – my jsme bydleli v centru, a tak jsme si lístky koupili jen na 24 hodin, abychom se dostali na Golden Gate Bridge. Jinak jsme všude bez problémů došli pěšky, San Francisco je velké tak akorát a stihnete ho projít za 3 dny.

Union square.

Zastávky autobusu Hop-on Hop-off jsou na docela dost místech po San Franciscu. Dokonce i přímo před naším hotelem, jak jsme později zjistili. Můžete nastupovat a vystupovat jak se vám zlíbí, nebo třeba celý den jezdit pořád dokola (dokud máte platný lístek, samozřejmě). Autobusy jezdí každou půl hodinu, což je fajn.

Náš první cíl měl být Golden Gate Bridge. Bohužel jsme si ale na mapě nevšimli, že aby autobus zastavil na druhé straně mostu a my si mohli vyfotit pár fotek, musíme přestoupit na autobus na zelené trase. Ten je taky zahrnutý v ceně, přišlo nám to ale jako ztráta času, když se přeci na druhou stranu mostu dostaneme i autobusem, ve kterém už sedíme. Přestupuje se na zastávce přímo u mostu a zelený autobus vás mimo jiné vezme do Sausalito, které leží na druhé straně Golden Gate Bridge, ale nic zajímavého tam není, nebo o tom nevím. Náš autobus sice most přejel, ale hned se otočil a jel zpátky, takže jsme se nemohli s mostem vyfotit. Průvodce se nás několikrát ptal, jestli chceme jet do Sausalito (autobus zelené linky totiž na druhé straně mostu staví), my jsme si ale říkali, co tam, a tak jsme mu jen pokaždé odpověděli, že ne. No, a jak jsme byli překvapení, když jsme nestavili a museli jet celou trasu znovu. Takže poučení pro nás a rada pro vás – vždy si na mapě pořádně zkontrolujte, kde autobusy staví.

Golden Gate Bridge z autobusu.

Pokračujeme teda autobusem asi 40 minut, když se rozhodneme, že vystoupíme u domu, ve kterém se natáčel seriál Full House. V okolí domu je krásný výhled, a tak doporučuji si okolí projít, pokud vás netlačí čas.

Naším dalším cílem je City Hall, ke které jdeme 20 minut. Fotíme pár fotek a chceme nasednout do autobusu, ale nevíme, kde přesně staví. Nějakou dobu se motáme v okolí zastávky, a když úplnou náhodou autobus zahlédneme projíždět, neváháme a rozběhneme se k němu. Byl sice docela daleko, ale čekat půl hodiny se nám nechtělo. Autobus stíháme, a tak jedeme k našemu hotelu, tam si rychle dojdeme na toaletu, dole ve Starbucksu kupujeme rychlou sváču a během chvíle čekáme na další autobus. Opět směřujeme k mostu, jedeme úplně stejnou trasou, jako před tím, když najednou náš autobus staví a my musíme přestoupit na jiný. Moc jsem nechápala, proč na sebe ty autobusy nečekají, když nás autobus, na který přestupujeme, vidí a přesto se rozjíždí (bez nás a ostatních lidí z našeho autobusu). My se nevzdáváme, chceme totiž být u mostu kvůli zapadajícímu slunci co nejdříve a opět běžíme za autobusem. Chytneme ho na semaforu, a tak ťukáme na okýnko, jestli můžeme nastoupit. Dveře se otevírají, a kdo v nich nestojí? No samozřejmě ten úplně první průvodce, se kterým jsme jeli ráno a neustále se nás ptal, jestli chceme do Sausalito. Trochu se nám směje, ale je celkem milý.

City Hall.

Takže podruhé odpovídáme, že chceme do Sausalito, vystupujeme před mostem a čekáme na zelený autobus. Během čekání jsme si vyfotili tolik fotek s mostem, že opět usoudíme, že je pro nás zbytečné jet do Sausalito, a tak po půl hodině nasedáme na autobus stejné linky, který nás vysadil a podruhé projíždíme Golden Gate Bridge tam a zpátky. Tentokrát je průvodce o dost lepší, protože na druhé straně mostu na chvíli zastaví, i když to není zakreslené na mapě. Dozvídáme se od něj spoustu zajímavostí o Golden Gate Parku, kterým projíždíme. Jediné, co si ale pamatuji, je, že tento park postavili téměř na poušti, dovezli sem květiny a stromy z různých koutů světa a je 2x větší než Central Park. Máte-li rádi parky, vystupte z autobusu a hezky si ho projděte, byl opravdu nádherný a květiny tam kvetou i v zimě.

Průvodce na nás sice chrlí spoustu zajímavých informací (na rozdíl od toho předchozího, kterému nebylo rozumět a projel s námi park během 10 minut, tentokrát projíždíme parkem 40 minut a s hezkým výkladem), ale protože neustále mluví a jen lehce popojíždí, mě i Hakanovi se udělá špatně. Po hodině a půl vystupujeme a jdeme pěšky. Cesta do hotelu je naštěstí snadná a během 40 minut jsme tam. Stavujeme se ještě v Peet’s Coffee na Almond milk latte – dělají ho opravdu úžasné, doporučuji se zde stavit. Peets Coffee je vlastně jako Starbucks, ale s o dost lepší kávou. V San Franciscu i v LA ho najdete téměř všude.

A protože je už skoro 5 a my jsme unavení z honu na autobusy a na Golden Gate Bridge, rozhodneme se, že zbytek San Francisca necháme na další den a dnes se budeme procházet, kam se nám chce. A tak jen různě bloumáme po městě a stavujeme se opět na Union Square, kde je obchoďák Macy’s. V Macy’s vyjedeme výtahem úplně nahoru, procházíme The Cheesecake Factory a jdeme ven na terasu, odkud je nádherný výhled na celé náměstí. Chvíli se kocháme výhledem a poté jdeme zpátky do hotelu. Už si ani nepamatuji, co jsme tenhle den vlastně večeřeli, asi to byla jen nějaká rychlovka 🙂

Výhled z Macy’s.

Tak krásný den!

Majda & panda

Comments

comments

2 Replies to “San Francisco – 1. den”

1. Mě tak baví číst ty vaše články o cestování – žeru je každým dechem a vždycky se tam v myšlenkách na chvíli přemístím 🙂 Jen tak dál, už se těším na další!

1. Mockrát Vám děkuji, Vaše komentáře jsou pro mě vždy krásná odměna 🙂 Z Ameriky už budou bohužel jen 2 články, ale časem dopíšu i z jiných míst 🙂