Kam na jídlo v Barceloně

S pandou jsme vám sepsali, kde všude jsme během víkendu v Barceloně jedli. Jelikož jsme si jednu z restaurací tak oblíbili, že jsme tam museli jít na jídlo vícekrát, dáme vám pouze pár tipů. I tak ale doufáme, že vám tento příspěvek bude užitečný 🙂

12.5.2017 – UPDATE – tento článek jsme sepsali v létě 2016, ale po návštěvě v květnu 2017 vám přinášíme malý update. Naše oblíbené místo, Cervecería Catalana, jsme samozřejmě nevynechali a navštívili i tentokrát (dokonce opět 2x :D). Ale zašli jsme i do několika nových a dost fajn podniků, o kterých vám chceme napsat. Abyste měli přehled, co je psané v létě 2016, a co v květnu 2017, tak zde vám nejdříve vypíšeme místa, která jsme navštívili v květnu 2017: Flax & Kale, Brunch & Cake a La Pepita. Jak jsem už psala, Cervecería Catalana jsme navštívili oba roky a nic se nezměnilo, vše je pořád stejně dobré.

Cervecería Catalana

Začínáme tím nejlepším – sem jsme šli kvůli jednomu jídlu několikrát. Je to tapas restaurace (tzn. neobjednáte si tam jedno velké jídlo, ale více menších). Díky velké popularitě je i přes svou obrovskou velikost neustále plná. Lidé přicházejí v podstatě až do zavírací doby, což je v 1:30 ráno. Nepřijímají rezervace, proto se připravte na to, že můžete klidně hodinu čekat. Všechno jim tam ale hezky šlape, milá paní si vás zapíše na pořadník, řekne vám, jak dlouho asi budete čekat (mezitím se můžete jít například projít) a když na vás přijde řada, zavolají si vás. Jídlo nosí rychle, pokaždé jsme už 10 minut od usazení ke stolu něco jedli. Pokud nechcete na večeři čekat moc dlouho, vyplatí se přijít brzo, a to mezi šestou až sedmou hodinou. Tapas nosí postupně, což je také důvod, proč jsem nevyfotila vše na jednu fotku (a stejně se mi nepodařilo vyfotit všechno :D).

Prostředí restaurace je velmi příjemné a rozhodně to tam žije. Ale chcete-li na romantickou večeři, doporučuji vám jít jinam :).
Jídlo, které nám nejvíce chutnalo (a nebyli jsme jediní), bylo “Cabreaos” Eggs style, což jsou vlastně na nudličky nakrájené a osmažené brambory smíchané s volským okem a tomatovou omáčkou. Mé druhé nejoblíbenější jídlo byl Crispy Camenbert, což byl obalený sýr přelitý marmeládou. Dále můžeme doporučit Prawn skewer, Codfish skewer (k tomu byly dvě výborné omáčky), “Bravas” potatoes (na kostičky nakrájené smažené brambory s omáčkou), Mini hamburger, Mini hot dog, kozí sýr se zeleninou a Asparagus and mushrooms mixed (chřest a houby). Výbornou měli i Sangrii, ale nevím, jestli to bylo mnou a Hakanem, ale přišla nám až moc silná :D.
Co mi naopak moc nechutnalo a už bych si to nedala je Spanish omelette (španělská omeleta), Fried green peppers (to si ale k mému překvapení objednávalo docela dost lidí) a Croissant s jamónem. Tato jídla mi přišla trochu bez chuti a ničím nezajímavá.
Podávali i paellu, ale jen k obědu.
Restaurace je 10-15 minut chůze od hlavní ulice La Rambla.

"Cabreaos" Eggs style aneb nejlepší jídlo na světě
“Cabreaos” Eggs style
Asparagus and mushrooms mixed.
Paella.

Vlevo – Crispy Camenbert, vpravo – Croissant s jamónem.
Patatas bravas.
Zelenina s kozím sýrem byla taky výborná.
Zleva: “Cabreaos” Eggs style, Prawn skewer, Codfish skewer.

7 Portes Restaurant

Tady prý mají výbornou jednu ze španělských specialit – paellu. Tak jsme se to rozhodli vyzkoušet. Paella byla opravdu úžasná – objednali jsme si “Rich Man’s” Paella (Fish only) a teplý předkrm, Catalan-style Spinach with Pine Nuts and Raisins, ten nás ale bohužel moc nenadchnul. Kombinace špenátu, rozinek a oříšků byla zajímavá, ale bylo to v podstatě bez chuti.
Prostředí restaurace je příjemné – můžete sedět buď uvnitř, nebo jako my venku. Dejte si ale pozor na jednu věc – jsou dvě velikosti paelli, ale v menu o tom nic nepíšou. My jsme si chtěli objednat jednu paellu s předkrmem, protože jsme neměli moc velký hlad a číšník nám bez zeptání se přinesl jednu velkou, což je stejné jako kdybyste si dali dvě. Protože jsme nic netušili o dvou velikostech paelli, nic jsme nenamítali, až při placení to bylo trochu překvápko 🙂
Jinak tady jsme taky nějaký čas čekali na stůl, ale rozhodně to není tak nacpané jako Cervesería Catalana. Navíc si můžete udělat rezervaci 🙂

Příjemné posezení venku

Forn de Pa Artesa

Tady mají výborné bagety, sendviče, saláty i sladké pečivo. Posadit se zde nemůžete, takže je to ideální spíše pokud si chcete rychle dát něco dobrého, co můžete jíst třeba i za chůze. My jsme si dali dvě bagety – já se zeleninou, sýrem a avokádem a Hakan s uzeným lososem. Obě byly výborné. Obchod leží v jedné z přilehlých uliček k Ramble – Carrer dels Tallers. Pokud si to dobře pamatuji, tak leží vedle obuvi Casas, do které se vchází hned z Rambli.
S Hakanem jsme si tady koupili bagety a odnesli si je na pláž, kde jsme si udělali malý piknik 🙂

Na pikniku :)
Na pikniku 🙂

Mercado de La Boquería de Barcelona

Tak tohle jsou úžasné trhy, kde seženete snad úplně všechno. Můžete si sem zajít na snídani, oběd, svačinu nebo když vás honí mlsná. Jsou zde restaurace nebo bufety, kde si můžete sednout, ale spoustu jídel si musíte vzít do ruky. Najdete tady nejen typická španělská jídla, ale pamatuji si třeba i stánek s tureckými dobrotami. Dále zde prodávají čerstvé ovoce (i naporcované a připravené ke svačině :)), smoothies, bagety, oříšky, sladkosti, zmrzliny, čokolády, jamon, čerstvé ryby, koření… kdybych sem vypisovala všechno, bylo by to na dlouho 🙂
Jak jsme zjistili, je lepší si celý trh projít a až potom něco koupit. Ceny se občas liší, u vchodu bývají vyšší.
Do trhů se vchází z hlavní ulice La Rambla, leží asi uprostřed. V neděli jsou stejně jako většina obchodů ve Španělku zavřené. Večer sem chodit moc nedoporučuji, šla jsem tam jednou kolem osmé a už tam byly spíše zbytky, naporcované ovoce po celém dnu už také nevypadalo moc vábně.

Vchod na trhy

blog DSCN0627

blog DSCN0635

blog DSCN0641

blog DSCN0634

blog DSCN0628

Amorino

Zmrzlina Amorino sice není žádná novinka a máme ji i v Praze, ale já ji prostě miluji. Najdete ji v ulici La Rambla, kousek od Placa de Catalunya.

DSCN3417 2

IMG_0797 2

Starbucks

Starbucks je samozřejmě všude stejný, proto vás vůbec nenabádám tam chodit 🙂 Pokud byste ale přeci jen měli chuť na kafe ze Starbucsu, běžte do obchodního centra Maremagnum. Chytnete-li ta správná místa, budete sedět venku na terase s klimatizací a výhledem na moře.
Update z května 2017: Pořád jsou tam super místa s výhledem na moře, ale už tam jsou místo křesel normální židle a stoly 🙁

Flax & Kale

Tak sem jsme zašli 2x. Místo je určitě fajn pro všechny vegany, lidi s různými dietami (gluten free, raw food a apod.), nebo prostě pro milovníky zdravého jídla. Prostředí je velmi příjemné a nikdy se nám nestalo, že by nebylo volné místo. Ale byli jsme zde jen přes týden, takže jaké to je o víkendu, netuším 🙂 Restaurace má 2 patra, my jsme vždy seděli dole, pokud budete mít ale hezké počasí určitě vyjeďte výtahem nahoru a sedněte si venku na terasu.
Co se mi líbí, je, že mění menu několikrát za den. Přes týden mají od 9:30-12:00 snídaně, od 12:00-17:00 obědy a od 17:00-19:00 svačiny (možná mají i večeře, ale v tu hodinu jsme tam nebyli, tak nevím). Svačinové menu je ale dost podobné tomu snídaňovému, i když třeba avokádový toast, který jsme chtěli na svačinu, nabízí bohužel jen na snídani.
Takže první den jsme zde byli na svačinu – já jsem si dala black walnut & banana bread cupcake a Hakan chia flax bagel. Mně moc chutnalo, Hakanovi nechutnalo vůbec, ale nevím jestli to je Hakanem nebo kuchařem, protože Hakan nemá rád tempeh, který v tom byl. Bohužel si toho ale při objednávání nevšimnul.
Podruhé jsme sem zašli na snídani (kterou jsme mimochodem měli v hotelu, ale podle fotek jsme nemohli odolat jejich avokádovým toastům). Takže jsme si každý dali jeden avokádový toast. Avokádo chutnalo trochu zkaženě. Byla jsem nemocná, tak tady můj názor berte trochu s rezervou, ale Hakanovi na něm taky něco nesedělo.
Takže jestli sem doporučuji zajít? Těžko říct, poprvé bylo vše v pořádku a podruhé to bohužel moc nemůžu posoudit. Asi tohle místo ale doporučuji vyzkoušet, jejich menu je plné zajímavých a zdravých jídel.

Brunch & Cake

Tak na tohle místo jsem se těšila nejvíc. Našla jsem ho na instagramu už někdy v září, uložila si ho a doufala, že ho brzo budu moct vyzkoušet. Chtěla bych ochutnat každé jídlo v jejich menu. Jak jsem ale už psala, snídaně jsme měli na hotelu, takže jsme jejich dobroty ochutnali k obědu. Snídaně (nebo tedy brunch) nabízí po celý den. Všechny jsou zdravé a Brunch & Cake je přesně to místo, které mi v Praze chybí. V menu mají snad vše, co si můžete k snídani přát – ovesné kaše, acai bowl (a je fakt dobrá jako v Herbivore!), lívance, avokádový toast, ale i slané snídaně, na které jsem nekoukala, ale menu jsem vám vyfotila níže a přidala fotku, tak koukněte 🙂
Prostředí je příjemné, můžete sedět buď venku nebo vevnitř. Šli jsme sem kolem druhé hodiny a bylo úplně plno, museli jsme čekat 20 minut. Myslím ale, že dýl byste čekat neměli a v jinou hodinu snad nebudete muset čekat vůbec. Ale asi hodně záleží 🙂 Brunch & Cake má 2 pobočky – jednu v okolí Plaza de Cataluna a druhá v okolí Mariny. Ochutnali jsme acai bowl a avokádový toast a bylo to prostě VÝBORNÉ. Už se těším, až sem zajdeme znovu.

La Pepita

La Pepita je další z tapas míst. Sice co se týče tapas pořád preferujeme naši starou klasiku, Cervesería Catalana (viz výše), ale La Pepita jí těsně šlape na paty. Možná se ani nedá říct, co je lepší, záleží na osobní preferenci 🙂 Kuchyň otevírají až v 19:30, do té doby si tam můžete dát jen menší svačinky, například tortillu de patatas (aneb španělskou omeletu, pandův recept zde). Doporučuji přijít třeba v 19:10, abyste si hned sedli a nečekali ve frontě, jako ostatní, kteří přišli v 19:30 a později. Rezervaci si zde udělat nemůžete.
Jinak, kdyby vás, stejně jako nás, zajímalo, co to vlastně ta pepita je, tak je to tenké pečivo s něčím – koukněte na menu, například s tuňákem, lososem, šunkou a tak. Pepitu jsme neochutnali, nějak nás to nelákalo. Jídla, která jsme si zde dali, ale byla VÝBORNÁ a La Pepita rozhodně stojí za návštěvu, nebo i dvě 🙂

Marinated Sea Bass with spinach, strawberry, basil nad piquillo pepper.
Argentine beef skewer with chimichurri sauce and weat.
Roasted octopus with green “mojo picón” sauce, potatoe mash and snap peas.
Vlevo – Red shrimp croquettes with romesco sauce. Vpravo – La Pepitas potatoe bravas.

Tohle jsou Las Pepitas (nepodařilo se mi vyfotit horní nadpis).