Bratislava – jak jsme se tam měli a kam (ne)zajít na jídlo

To, jak jsme se měli, dost zkrátím – výborně. Výlet do Bratislavy jsme si moc užili. Příjemné město, které jsme měli prošlé během pár hodin, se spoustou příjemných kaváren a skvělou atmosférou.

V Bratislavě jsme byli jen na víkend, přijeli jsme v pátek kolem třetí. Ubytovali jsme se a rychle utíkali na jídlo, jelikož nám po cestě dost vyhládlo. Naší první zastávkou tedy byl Bratislavský Meštiansky Pivovar, kde si můžete dát jak slovenská, tak česká jídla. My jsme zvolili halušky – já se zelím a Hakan bryndzové. Oba jsme byli moc spokojení a rozhodně tohle místo můžeme doporučit. Prostory jsou velké, celkově bych atmosféru přirovnala třeba k Vinohradskému pivovaru nebo Tankovně.

Po obědo večeři jsme se chvilku procházeli, ale jelikož byla pořádná zima, dlouho jsme to nevydrželi a zapadli do Urban Housu. Z tohoto místa jsme byli tak nadšení, že jsme ho navštívili všechny tři dny. Není to žádná stísněná kavárna nebo restaurace, ale pravý opak – prostor je otevřený, velký, útulně zařízení a jedním slovem prostě skvělý. Navíc sem můžete jít v podstatě v jakoukoliv denní hodinu – ráno na skvělou snídani (o víkendu mají až do jedné), přes den na oběd nebo na dezert s kávou (my jsme ochutnali věneček) nebo večer na večeři či na drink (otevřeno mají tuším do 12).
My jsme první večer zvolili již zmíněný věneček a drink Apocalypto. Chutnalo nám!

Jasmínové matcha latté a věneček.

Další den ráno jsme vstali s úmyslem vyzkoušet něco nového. Všichni mi doporučovali Mondieu a jelikož jídlo podle fotek na Instagramu vypadalo skvěle, vydali jsme se právě sem. Avšak toto místo nedoporučuji. Prostory jsou sice zajímavé a sympatické, ale obsluha rozhodně ne. Kromě toho, že byly servírky zmatené, byly také nepříjemné. Objednali jsme si kávu, kterou nám během 15 minut přinesly. Čekali jsme dál na jídlo. Lidé, kteří přišli po nás, měli už snědeno a my jsme pořád čekali. Po půl hodině přišla servírka s úplně jiným jídlem, než jsme si objednali. Po dalších pěti minutách přišla s jídelním lístkem, že si máme objednat znovu (bez omluvy či jediného vlídného slova). A tak Hakan využil příležitosti, požádal o účet za kávy a šli jsme naproti do Urban Housu. Tady nás opět nezklamali, obsluha byl příjemná a snídaně dobrá.

Snídaně v Urban House. Já jsem si dala shakshuku a Hakan Avocado Benedict.

Následovalo trochu turistiky – památky, procházky, znáte to. Do oběda jsme zvládli vše, co jsme chtěli vidět. Na jídlo jdeme do veganské restaurace s velmi dobrým hodnocením na Foursquare, Balans Bistro. Pokud však nejste vegani a tudíž nemáte jen velmi omezené stravovací možnosti, nýbrž chcete jen odlehčit jídelníček jako my, pak místo určitě nedoporučuji. Bistro je opravdu malinké a jídlo není špatné, ale rozhodně ne žádný zázrak. Objednali jsme si burrito, přičemž nám do něj nedali avokádo, které je psané v jídelním lístku a v podstatě to byla jen rýže obalená v tortille s minimem fazolí. “Výživnější” jídlo jsem neviděla.

Čumil aneb Man at work.

S Hakanem se rádi procházíme, ale zimu ani jeden nemusíme. A jelikož je teď na konci února opravdu pořádná, našli jsme si nejbližší obchoďák, Eurovea, a zbytek dne strávili tam. Eurovea leží u řeky, kde je udělané posezení, takže pokud do Bratislavy vyrazíte v létě, doporučuji si zde udělat třeba piknik.

Příjemné posezení před obchoďákem.
A tyhle krásné sochy byly po celém obchoďáku.

Na večeři jsme šli pozdě, ale rozhodně stála za čekání. Měli jsme na devátou rezervaci v japonské restauraci Benihana, kde připravují jídlo na hibači. Hibači je přenosné japonské ohřívadlo. Pokud pořád nevíte, co si pod tímto názvem představit, pak si jistě vybavíte scénu z nějakého filmu, ve které lidé sedí kolem stolu, přičemž část toho stolu tvoří vařič (ohřívadlo), na kterém vám kuchař připravuje jídlo a dává vám ho přímo na talíř. No a na začátku je třeba toto ohřívadlo dezinfikovat, takže vytvoří obrovský oheň.
Každopádně obsluha byla velmi milá a ochotná, kuchař házel jeden vtípek za druhým a celkově toto místo rozhodně stojí za návštěvu. Já jsem si dala hibachi losos, Hakan hibachi rib eye steak a oba jsme byli spokojení. Meli jsme celé menu, jehož součástí je cibulová nebo miso polévka, Benihana salát s dresingem z čerstvého zázvoru, kreveto-zeleninový předkrm a dušená rýže k masu.
Restauraci doporučuji, jelikož se nejen dobře najíte, ale odnesete si i skvělý zážitek.

Neděle byla náš poslední den a jelikož jsme neměli náladu zkoušet nová místa, zašli jsme na snídani zase do Urban Housu. A dobře jsme udělali, bylo to opět skvělé! Po snídani jsme už nic zajímavého nedělali, byla opravdu zima. A tak jsme co nejvíce času strávili uvnitř v teple a hurá domů.

Další snídaně v Urban Housu. Tentokrát mám Avocado Benedict já, Hakan si dal Melbourne Breakfast.