3. den v Barceloně

Tentokrát jsme v noci spali dobře a já se hned cítím o poznání líp. Rána jsou sice vždycky nejhorší, ale naštěstí jsem to během pár minut rozmluvila. Jdeme si na snídani něco malinko zobnout, protože máme v plánu vyzkoušet avokádový toast ve Flax & Kale (více o restauraci zde). Vycházíme ven a trochu poprchává. Tou dobou, kdy snídáme, je venku obrovský liják. Proto jsme se rozhodli tam ještě další hodinu sedět a počkat, jestli to přestane. A máme štěstí, déšť opravdu ustal a během další hodiny dokonce vysvitlo sluníčko. Přes ulici Passeig de Gracia se vydáváme k La Sagrada Familía. Cesta je dlouhá, ale snadná. Jdete po Passeig de Gracia pořád rovně, pak zahnete doprava, znovu jdete pořádný kus rovně, zahnete doleva a jste tam. Chvíli relaxujeme v Costě a poté si jdeme s La Sagrada Familía vyfotit pár fotek. Vevnitř jsme byli už před dvěma lety, proto tam tentokrát nejdeme. Prohlídku můžu doporučit – bylo to opravdu úchvatné. A pokud jste si nekoupili lístky dopředu a nechce se vám stát fronta, tak je tam i část, kde se můžete podívat zadarmo a bez fronty (ta už sice tak zajímavá a úchvatná není, ale stojí za zmínku).

Řeknu vám, focení se s La Sagrada Familía bylo opravdu zábavné – nejdříve se fotíme zblízka, potom kousek poodcházíme, abychom jí tam měli celou. Snažili jsme se fotku vyfotit sami, což bylo docela vtipné – opřeli jsme selfie tyč o nejbližší strom, Hakan nastavil časomíru, a poté rychle běžel ke mně. Tohle jsme opakovali několikrát, až nám jeden poblíž telefonující pán foťák vzal a raději nás vyfotil sám. Srandu jsme si ale při tom focení užili, to ne že ne.

Když ale vidím žlutého holuba, La Sagrada Familia jde na chvíli stranou.

Po Sagradě nám docela vyhládlo, a tak jsme zašli na oběd na tapas opět do Cervecería Catalana na naše oblíbené jídlo. O restauraci a našem oblíbeném jídle, na které jdeme při každém pobytu v Barceloně vícekrát, si můžete více přečíst zde.

A pokračujeme naší oblíbenou trasou – Plaze de Cataluna, La Rambla, Marina a tentokrát to směřujeme na pláž, jupííí. Během dne se rozjasnilo a svítí krásně sluníčko, až dokonce litujeme, že nemáme sebou plavky. Na koupání to samozřejmě nebylo (zvlášť, když jsem byla nemocná), ale aspoň na opalování dobrý. Procházíme se po pláži, pak si na chvíli sedáme, koukáme na moře povídáme si. Hned bych se tam vrátila!

Déšť nám byl celý den v patách, ale ani jednou nás nedostihnul.
Cestou na pláž jsme si dali zmrzku, kterou jsem musela ochutnat (později jsem ale zjistila, že je i v Praze).

Jinak, v Barceloně samozřejmě funguje velmi dobře metro, pokud neradi chodíte, určitě ho využijte. Nám ale přijde, že bychom tím o dost přišli, a to nechceme. Navíc – vzdálenosti to jsou sice dlouhé, ale trasa je vždy velmi jednoduchá, zabloudit byste neměli 🙂

Cestou na hotel jsme si udělali 2 zastávky – jednu na kafe…
… a druhou na suvenýry, jupííí!

Z pláže se procházíme na hotel, já se převlíkám, protože je už trochu chladněji a jdeme se podívat na The Magic Fountain of Montjuïc. Nachází se na Plaza de Espana a kromě fontány tam najdete i Národní muzeum Katalánska Plaza de toros de las Arenas, kde je dnes obchodní centrum. Fontána je přímo dech beroucí, návštěvu určitě doporučuji večer, kdy nádherně svítí a zpívá. Dojít se sem dá snadno i pěšky, pokud bydlíte poblíž Plaza de Cataluna, ale je to trochu delší úsek, proto pokud už jste unavení, jeďte metrem na zastávku Espanya.

My jsme tentokrát měli na fontánu smůlu, byla totiž vypnutá. Takže nemám bohužel ani žádné fotky. Pokud se za fontánou vydáte, doporučuji vám vyjít nahoru k muzeu, které je za fontánou – je tam opravdu nádherný výhled. Cestou zpět jsme se stavili na jídlo – zvolili jsme ale jen rychlovku, protože se nám do restaurace nechtělo a ani jsme neměli takový hlad. Takže já jsem si někde dala salát a Hakan bagetu.

Columbus Monument na konci hlavní ulice La Rambla.

Další den byl náš poslední – a jak to tak bývá, bylo nádherně, že bych si i mohla vzít ty letní šaty, které mi celou dobu ležely v kufru. No, co se dá dělat. Stejně jsme si to užili. Trochu jsme se ráno prošli a jeli opět aerobusem z Plaza de Cataluna směrem letiště. Jak je to s dopravou z letiště si můžete přečíst v našem článku o prvním dni.

Poslední den jsem si k snídani udělala toast po Katalánsku. Jak na něj se dozvíte zde.

Tak se mějte krásně!

Majda & Panda

Přečtěte si také o dalších dnech v Barceloně nebo jak jsem tam byla jako aupair:

1. den v Barceloně, aneb jak jsem oněměla

2. den v Barceloně

Proč dělat/nedělat aupair a jak na to?