1. den v Barceloně, aneb jak jsem oněměla

Do Barcelony jsem se těšila nejvíc na světě. Jednak proto, že ji prostě miluji a taky proto, že jsem se těšila na krásný počasí a na to, jak se tam budeme s Hakanem procházet. Ale jak to tak bývá, když se na něco strašně těšíte, tak to pak často nedopadne podle vašich představ. Sice jsme si Barcelonu i přes všechno užili a byl to nádherný výlet (jak by taky s Hakanem mohl nebýt :)), ale nebylo to úplně tak, jak jsem doufala.

První (a velmi zásadní!!) věcí bylo, že jsem byla nemocná. Onemocněla jsem asi 3 dny před odjezdem, a i když jsem se to snažila poctivě léčit, nějak to nedopadlo. Tedy, v den odjezdu mi bylo překvapivě velmi dobře, jako kdyby všechny ty léky a zázvorové čaje zabraly. Ale ještě jsem potřebovala klidový režim, protože let a cesta z letiště v aerobusu s klimatizací mě docela dorazili.

Takže praktická informace, pokud se chystáte do Barcelony – z letiště do centra se můžete dostat buď aerobusem, nebo metrem (nebo taky taxikem, samozřejmě :D). My jsme zvolili aerobus a jízdenky jsme si koupili online už v Praze. Jsou pak o 1 euro levnější, než na místě. Aerobusem jste za půl hodiny přímo v centru na Plaza de Cataluna, má klimatizaci a wifi. Metro je pak levnější alternativa, ale podle mě vůbec ne špatná, dostat se do centra můžete celkem snadno i metrem.

Dojeli jsme na hotel nějak kolem třetí hodiny, chvíli si odpočinuli a šli si dát malou svačinku. Jako první jsme zavítali do Flax & Kale, jak nám tam chutnalo si můžete přečíst v článku o jídle.

Po malém posilnění následovala procházka. Počasí sice nebylo přesně to, v co jsme doufali, ale bylo fajn – svítilo krásně sluníčko, což je hlavní. Mě už tedy bylo o něco hůř, než ráno, ale ještě to docela šlo. Prošli jsme se na Plaza Catalunya (to je hlavní náměstí v Barceloně), odtud jsme pokračovali po ulici La Rambla (hlavní ulice v Barceloně, něco jako náš Václavák, jen užší a o dost delší. Místo obchodů s oblečením na ulici najdete spíš obchody se suvenýry a s jídlem). Já miluji procházet se po Ramble. Asi uprostřed Rambly je po pravé straně (pokud jdete z Plaza de Cataluna) tržiště La Boqueria. Tohle místo nikdy nevynechám, miluji procházet se tady a sledovat okolí. Co všechno si zde můžete dát, se také dozvíte v článku o jídle. Jooo a ještě co byste neměli vynechat – po levé straně, když se procházíte po Ramble, je takové menší, ale nádherné náměstí. Určitě doporučuji sem nakouknout.
Na konci Rambly je pak památník Kryštofa Kolumba a kousek za ním Marina. Můžete se tam projít po molu, sednout si na lavičku a pozorovat moře nebo jít do obchodního centra Maremagnum na nákupy či na jídlo. Nebo taky na záchody (možná se to teď nezdá, ale vsadím se, že mi později za tuto informaci poděkujete:D).

Po této procházce to stejnou trasou směřujeme zpátky, dáváme si churros (vy si ale dejte nějaké s čokoládou, jsou o dost lepší) a míříme na večeři do Cervecería Catalana. Vždycky se strašně těšíme na jejich výborné tapas, ale zvláště na to jedno, které jste mohli vidět několikrát na instastories – „Cabreaos“ Eggs style. Tohle jídlo s Hakanem zbožňujeme a pokaždé, když jsme v Barceloně (i když tam nebýváme dýl, než 3 dny), na něj jdeme aspoň 2x. Více o restauraci a o tomto jídle se dozvíte opět v našem článku o jídle 🙂

Churros na hlavní ulici La Rambla.

Jelikož bylo v restauraci rušno (nečekaně :D), jsem nucená mluvit nahlas a to můj hlas po nějaké době nedává. Na hotel se vracíme úplně vyčerpaní a já téměř němá.

Mějte se krásně!

Majda & Panda

Přečtěte si také o našem 2. dni v Barceloně:

2. den v Barceloně

Přečtěte si také o tom, jak a proč jsem ve Španělsku dělala 3x aupair:

Proč dělat/nedělat aupair a jak na to?